Serviciul Retur in 60 de zile nu afectează dreptul legal de retragere in 14 zile pentru comerț la distanță, ci vine în completarea lui, în beneficiul clienților zenifique.


CONDIȚII GENERALE PENTRU RETURUL PRODUSELOR

IMPORTANT

  • Produsele pe care le returnați trebuie să fie în aceeași stare în care le-ați primit.
  • Returul se face cu etichetele inițiale intacte, certificatul de garanție în original (dacă acesta a fost emis) și toate documentele cu care a fost livrat produsul.
  • Produsul trebuie să fie însotit de accesoriile/cadourile cu care a fost livrat.
  • Dacă ați cumpărat mai multe produse de același fel și vreți să le returnați, returul se acceptă doar pentru produsele care sunt sigilate.
  • Nu se acceptă produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice / electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.
  • Daca în coletul de retur se află produse diferite față de cele din fișa de retur completată, după verificarea conținutului pachetului, preluarea va fi respinsă, iar produsul va fi expediat înapoi clientului.

 

Dreptul la retragere in 14 zile pentru comert la distanta

Cumpărătorul are dreptul să returneze un bun sau să renunțe la un serviciu în termen de 14 zile calendaristice de la primire, fără invocarea niciunui motiv si fără a suporta alte costuri decât cele de retur (EXCEPȚIE FĂCÂND PRODUSELE INCLUSE ÎN CATEGORIILE PRODUSELOR CU CONDIȚII SPECIALE DE RETURNARE MENȚIONATE LA LIT. C SI D).

Potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui bun sau renunțarea la un serviciu expiră în termen de 14 zile de la:

  • ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat;
  • ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese.

 

Produsele cumpărate de la noi nu se pot returna in oficiile postale, ci doar urmând pașii de mai jos:

  1. Completați formularul de retur din contul de client, asigurându-vă de faptul că produsul respectă conditiile de retur de mai sus.
  2. În formular, adaugati datele contului bancar pentru rambursarea banilor (după reținerea taxei de transport pentru returnare).
  3. După aprobarea cererii, vom trimite curierul să ridice produsul pe care vreți să îl returnați.

Modalitate alternativă de returnare:

Coletele care se trimit independent de către client se acceptă doar prin contactarea și informarea noastră în prealabil.

Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator indiferent de modalitatea de returnare aleasă. Returnarea se va face în termen de 14 zile calendaristice de la primirea coletului de către consumator.

 

Produsele excluse, fara drept de returnare

Următoarele categorii de produse NU se pot returna decât sigilate:

  1. Produse de îngrijire personală (epilatoare, dispozitive de înfrumusețare, aparate de ingrijire facială/corporală etc.);
  2. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periuțe de dinti, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale etc.)
  3. Produse cosmetice, parfumuri;
  4. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire etc.);
  5. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide etc.);

Aceste limitări se aplică conform OUG 34/2014 art. 16.

 

Categorii de produse ce nu se pot returna: 

  1. produse confectionațe după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar după cerințele acestuia;
  2. produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid;
  3. produse consumabile desigilate aferente oricărei categorii de produse din ofertă;
  4. produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătații sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator - anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALĂ, MAMA ȘI COPILUL sau SPORT ȘI FITNESS care se folosesc pentru igienă/ingrijire corporală sau pentru alimentație;
  5. produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.

Aceste limitări se aplică conform OUG 34/2014 art. 16.

  

Diminuarea valorii bunurilor returnate (conform U.G. 34/2014 Art. 3)

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat:

- ruperea sigiliilor și a etichetelor;

- ruperea sau deteriorarea ambalajelor (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);

- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;


Acţiuni neacceptate care duc la pierderea dreptului de retragere:

- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;

- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner, filtre, capete de periuta de dinti etc.)

- folosirea accesoriilor cu durata de viata limitata

- desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.

Accesoriile aflate în cutia produsului precum și ambalajul acestuia fac parte integrată din produs. Ca urmare, atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna împreună cu toate accesoriile acestuia.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând  costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea revânzării. Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.


Diminuarea se aplica intre 20%-90% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicată către client la recepționarea produselor.


Limitarea dreptului la retur in 60 de zile

Compania Starbiz New Concept Srl își rezervă dreptul de a limita serviciul “Retur in 60 de zile” în cazul unor retururi repetate, indiferent de tipul produsului returnat. Consumatorul va fi informat printr-o notificare scrisă, apel sau prin poșta electronică, atunci când se constata un comportament incorect.